فلفل سیاه که اغلب پادشاه ادویه جات نامیده می شود، مزایای سلامتی زیادی برای انسان داشته، در حالی که عطر و طعم بسیار خوبی برای هر غذا نیز به همراه دارد. استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن، بهبود هضم، تسکین سرماخوردگی و سرفه و تقویت متابولیسم بدن کمک کند.

1. هضم غذا را بهبود می بخشد

مصرف فلفل معمولا ترشح اسید کلریدریک در معده را افزایش می دهد و در نتیجه هضم غذا را تسهیل می کند. هضم مناسب برای جلوگیری از مشکلات روده ای از جمله اسهال، یبوست و قولنج ضروری است. فلفل سیاه همچنین ممکن است مسکن و ملین نیز باشد.

2. خواص فلفل سیاه برای لاغری

لایه خارجی دانه فلفل می تواند به تجزیه سلول های چربی کمک کند؛ بنابراین، غذاهای فلفلی روش خوبی برای کمک به شما در کاهش وزن به طور طبیعی هستند. فلفل سیاه موجب شکست سلول های چربی در بدن انسان می شود. وقتی سلول های چربی به قسمت های مختلف تقسیم شوند، به راحتی توسط بدن پردازش می شوند و به جای اینکه در بدن شما مستقر شوند و باعث اضافه وزن شوند، روی سایر فرآیندها و واکنش های آنزیمی اعمال می شوند. چای آیورودا که با فلفل سیاه تهیه می شود یکی از چای هایی است که برای کاهش وزن توصیه می شود.

3. کمک به درمان سرماخوردگی و تسهیل در تنفس

در روش های آیورودا، افزودن فلفل به مواد مقوی، می تواند به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک کند. همچنین ممکن است موجب تسکین سینوزیت و رفع گرفتگی بینی شود. این ادویه تند خاصیت خلط آور داشته که می تواند به تجزیه مخاط و بلغم در دستگاه تنفسی کمک کند.

از سوپ ها و خورشت های تهیه شده با فلفل سیاه و سایر ادویه های معطر می توان برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده کرد. این کاربرد در پزشکی آیورودا در یونان و هند یافت شده است.

4. خاصیت ضدباکتری فلفل سیاه

خاصیت ضد باکتریایی احتمالی فلفل سیاه به مبارزه با عفونت ها و گزش حشرات کمک می کند. فلفل اضافه شده به رژیم غذایی می تواند با تمیز کردن فیبرها مانند تراشیدن کلسترول اضافی از دیواره ها، به تمیز کردن عروق کمک کند، بنابراین به کاهش تصلب شراین بسیار کمک می کند.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال Phytomedicine نشان داد که ترکیبات موجود در فلفل سیاه می توانند در برابر باکتریهای باسیلوس سوبتیلیس، باسیلوس اسفاریکوس، استافیلوکوکوس اورئوس در میان باکتریهای گرم مثبت و علیه برخی از سویه های باکتریایی گرم منفی فعال باشند. به همین دلیل برای اینکه حبوبات خام باکتری و حشره نزنند از انواع فلفل و نمک در نگهداری آنها استفاده می کنند.

5. قابلیت دسترسی به مواد مغذی را افزایش می دهد

تحقیقات نشان می دهد که فلفل سیاه ممکن است در انتقال فواید سایر گیاهان و ترکیبات به قسمت های مختلف بدن کمک کند، بنابراین می تواند کارایی سایر غذاهای مصرفی ما را به حداکثر برساند. به همین دلیل است که افزودن آن به غذا نه تنها باعث خوشمزه شدن آن می شود بلکه می تواند در دسترسی بیشتر مواد مغذیِ دیگر مواد به سیستم بدنی ما نیز کمک کند.

6. خاصیت فلفل سیاه در بهبود حافظه

پیپرین، یکی از اجزای اصلی فلفل است. در مطالعات متعددی نشان داده شده که این ماده موجود در فلفل سیاه می تواند اختلال حافظه و سوء عملکرد شناختی را کاهش دهد. به نظر می رسد مسیرهای شیمیایی مغز توسط این ترکیب آلی تحریک می شوند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلفل برای بیماران آلزایمر و دیگر سوء عملکردهای مربوط به سن یا رادیکال های آزاد در شناخت مفید است.

7. خاصیت فلفل سیاه بر تسکین زخم معده

مطالعات اخیر در این باب نشان داده اند که فلفل سیاه با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند بر آسیب مخاط معده و زخم معده اثرات مفیدی خواهند داشت. مطالعات جهانی برای پیدا کردن خواص بیشتر فلفل و فلفل سیاه برای بدن انسان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه